Kristupas Bubnelis

Tai muzika, kuri gimsta iš tradicijos, ją pratęsia ir netgi deklaruoja. Vilniuje bei Londone studijavusio kompozitoriaus kūryba prasidėjo istorizuojančiu požiūriu į garsą. Neieškota būti moderniu tikrąja šios sąvokos prasme, o norėta tarytum perleisti per save tai, kas jau žinoma ir artima. Pirmiesiems – akustiniams – kompozitoriaus kūriniams būdingas stilistinis koliažas pravertė savarankiškos muzikinės minties išgryninimui ir besiformuojančių prioritetų atrankai. Iš arčiau peržvelgęs tradiciją ir, neabejotinai, ja padėdamas pagrindą tolesnei savo kūrybai, kompozitorius pamažu nutolsta nuo praeities įtakų ir priartėja prie post-spektrinės raiškos. Akustinis garsas labai natūraliai pasipildo elektronika („please leave your message after the tone”, 2020), muzikinės kalbos ašimi neišvengiamai tampa tembras, gėrimasi jo suteikiamomis galimybėmis kompiliuoti faktūras, išgauti hibridinės prigimties ekspresiją ir manipuliuoti laiko tąsumą. Koliažinis principas išlieka kūrybine paradigma, bet jis perkeliamas į spektrinei ir post-spektrinei muzikai inherentišką plotmę ­– žaidimą tembrinėmis substancijomis, dinaminėmis laiko transformacijomis, tranzitiniais garso objektų būviais.

Vita Gruodytė

Tankėjanti šviesa

X
Tankėjanti šviesa

Eb++

X
Eb++

Biografija

Kristupas Bubnelis (g. 1995) – jaunosios kartos lietuvių kompozitorius. Išmėginęs jėgas įvairiuose stiliuose ir žanruose, menininkas pastaruoju metu derina postspektralizmo bei poststruktūralizmo priemones, siedamas jas su improvizaciniais bei eksperimentiniais garso generavimo procesais. Kompozitorius yra sukūręs kūrinių įvairioms sudėtims: simfoniniam bei kameriniam orkestrams, ansambliams, pjesių solo instrumentams. Jo kūriniai skambėjo Austrijoje, Danijoje, Indonezijoje, Jungtinėje Karalystėje, Nyderlanduose, Prancūzijoje, Švedijoje ir Vokietijoje.

2020 m. kompozitorius su pagyrimu baigė magistrantūros studijas Londono karališkojoje muzikos akademijoje  (prof. Rubens Askenar ir Edmund Finnis kūrybos klasės), buvo apdovanotas prestižiniu „DipRAM“ diplomu už išskirtinį kompozicijos darbų portfolio. 2019 m. toje pačioje institucijoje įgytas ir bakalauro laipsnis (prof. Christopher Austin kūrybos klasė), autorius apdovanotas „G. V. Turner-Cooke Composition Award“ (2019) bei „Arthur Hinton Memorial Prize“ (2017). 2016 metais kūrinys „Plaktukai be fortepijono“ pelnė pirmąją premiją Lietuvos kompozitorių sąjungos naujų kūrinių fortepijonui solo konkurse. 2014–2016 m. Lietuvoje studijavo prof. Ričardo Kabelio kūrybos klasėje, o 2012–2014 m. komponavimo pagrindų sėmėsi prof. Teisučio Makačino kūrybos pamokose bei privačiai konsultuodamasis su prof. Ryčiu Mažuliu.

Kompozitorius aktyviai dalyvauja seminaruose ir meistriškumo kursuose (kuriuos vedė Oliver Knussen, Harrison Birtwistle, Hans Abrahamsen, Claus-Steffen Mahnkopf, Magnus Lindberg, Bent Sørensen, Georg Friedrich Haas, Ming Tsao ir kt.); jo kūriniai skambėjo tarptautiniuose šiuolaikinės muzikos festivaliuose „Gaida“ bei „Crossroads“ (Austrija). Kristupo kūrinius atlieka įvairūs kolektyvai Lietuvoje ir užsienyje: Klaipėdos kamerinis orkestras, Šv. Kristoforo kamerinis orkestras, „Sinfonietta Rīga“ (Latvija), „London Young Sinfonia“ (Jungtinė Karalystė), „New Art and Music Ensemble Salzburg“ (Austrija), „Hermes Trio“ (Junginė Karalystė), „Twenty Fingers Duo“ (Lietuva), styginių kvartetai „Art Vio“ ir „Chordos“ (Lietuva), smuikininkas Martynas Švėgžda von Bekker (Lietuva-Vokietija), pianistai George Fu (JAV), Paulius Andersson (Lietuva) ir kt.

Kūrinio pavadinimas/Kompozitorius/Instrumentuotė

Metai

Trukmė

Pavyzdžiai

Ištekliai

Kūrinio pavadinimas/

Metai/

Trukmė