Muzikos profesionalų tinklaveikos mugėje „Classical:NEXT“ – ypatingas Lietuvos delegacijos dėmesys ryšiams su Baltijos šalių atstovais
- 2022 m. gegužės 25 d.
Praėjusią savaitę po dvejų metų pertraukos Vokietijoje vyko dešimtoji profesionaliosios muzikos mugė „Classical:NEXT“, subūrusi šiuolaikinės ir klasikinės muzikos atstovus, atlikėjus, renginių organizatorius ir žurnalistus iš 50 šalių. Šiais metais anksčiau daugelį metų Roterdamo mieste vykęs renginys iš Olandijos persikėlė į Hanoverį. Septintą kartą Lietuvos ir Vilniaus miesto atstovų skėtinį stendą čia organizavo Lietuvos muzikos ir informacijos centras, po ilgos pauzės į vieną vietą subūręs ir visus Baltijos šalių atstovus.
Lietuvos delegaciją šį kartą sudarė Lietuvos kompozitorių sąjungos ir Lietuvos nacionalinės filharmonijos atstovai, kompozitorius Dominykas Digimas ir smuikininkė Lora Kmieliauskaitė, mugės „Project Pitches“ programoje pristatę savo muzikos ir medijų performansą „This Order Goes Wrong“, kurio pagrindine tema tapo panikos priepuoliai. „Showcase“ koncertų metu pasirodymą surengė pianistės Monika Mašanauskaitė ir Anna Szalucka, pristačiusios savo projektą „Piano Phase Project“.
„„Classical:NEXT“ pavyko užmegzti naudingus ryšius su įvairiais šio lauko žaidėjais – nuo Europos šalių kompozitorių sąjungų, atlikėjų iki žymiausių šiuolaikinės muzikos festivalių. Su naujaisiais dalykiniais partneriais plėtosime mainų bei bendradarbiavimo projektus. Į mugę keliavome kartu su Lietuvos kompozitorių sąjungos koordinuojamo Baltijos šiuolaikinės muzikos tinklo delegatais, tad buvo proga iš karto ir konkrečiai aptarti potencialias bendradarbiavimo kryptis. Svarbu, kad tarp visų, mugėje dalyvavusių, Baltijos šalių muzikos institucijų atstovų vyrauja pozityviai intensyvi atmosfera. Šįmet šių šalių muzikos stendai buvo greta, kas taip pat skatino bendrystę bei svarbių klausimų sprendimą kartu. Bendradarbiavimas tarp kaimyninių šalių yra būtinybė, ir jis kuo toliau, tuo tampa vis stipresnis“, – įspūdžiais apie mugę dalinosi Lietuvos kompozitorių sąjungos pirmininkas M. Natalevičius.
„Ši mugė man buvo pirma. Džiugu buvo sutikti pažįstamų veidų, kolegų, kurie maloniai supažindino su kitų šalių delegatais. Taip šis pažinčių tinklas mezgėsi visas tris dienas, iš kurių antrąją teko pristatyti muzikos ir medijų performansą „This Order Goes Wrong“. Po šio pristatymo mus su Lora jau atpažindavo salėje, sulaukėme nemažai gerų žodžių bei pasiūlymų mūsų kūrinio sklaidai. Kalbėdami apie šį kūrinį vėliau nukrypdavome ir į kitas mūsų veiklas, kurios apima ir platesnį Lietuvos šiuolaikinės muzikos lauką. Visus, kuriems pristatydavome, kas vyksta mūsų šalyje, stebindavo šiuolaikinės muzikos kolektyvų bei jų projektų gausa ir kokybė. Taip pat teko bendrauti su muzikos atlikėjais, ansamblių atstovais, su kuriais, tikėtina, ateityje pavyks bendradarbiauti“, – komentavo kompozitorius D. Digimas.
„Esame dėkingi Lietuvos kultūros tarybai ir Vilniaus miesto savivaldybei, už galimybę tęsti dalyvavimą šiame renginyje bei pristatyti per paskutinius dvejus metus sukurtą muziką ir jos atlikėjus. Pandemija ne tik leido subrandinti užsienio auditorijai patrauklių projektų, bet ir sumažino tokių renginių tempą. Jautėme delegatų alkį naujoms idėjoms – daugiausia dėmesio mūsų stende susilaukė ansambliai „Synaesthesis“, „Twenty Fingers Duo“ ir choras „Vilnius“, kurių albumus pagaliau galėjome pristatyti tarptautinei auditorijai. Deja, bet situacija pasaulyje verčia renginio organizatorius daryti pauzę ir kitais metais šios mugės nerengti. Tačiau ypač sustiprėję ryšiai su Baltijos šalių atstovais greičiausiai atneš mūsų šalies atstovams naujų ir dar neišnaudotų tinklaveikos galimybių“, – pasakojo Lietuvos muzikos informacijos centro vadovė Radvilė Buivydienė.