Egidijos Medekšaitės premjeros Jungtinėje Karalystėje
- 2016 m. vasario 5 d.
Štai vos prasidėjus šiems, 2016 metams, ten pristatomi net du nauji jos kūriniai: vasario 5 d. Škotijos naujosios muzikos festivalyje „Sound“ styginių kvartetas „Bozzini“ Aberdyno mieste atliko kūrinio „Megh Malhar“ premjerą (kompozicija atsirado kaip organizacijos „Sound and Music“ vykdomos kompozitorių rezidencijų programos „Embedded“ dalis), o vasario 27 d. Londono koncertų salėje „Wigmore Hall“ ansamblis „Apartment House“ atliks jos „Pratiksha“ („Wigmore Hall“ ir „Apartment House“ užsakymas).
Estetinių ir technologinių inspiracijų kompozitorė dažnai semiasi iš klasikinės Indijos muzikos – ne išimtis ir šiedu kūriniai, apie kuriuos ji pasakoja:
„Megh Malhar“ yra indiškoji raga, o žodis „megh“ sanskrito kalboje reiškia debesis. Ši raga atkuria artėjančios audros ir perkūnijos būseną, taip pat tikima, kad stojus sausrai ji gali ir prišaukti lietaus debesis. Mano tikslas pasitelkiant šią ragą buvo sukurti žėrinčių lietaus lašų įspūdį, kur kiekvienas lašas – mikroskopinis viso lietaus atspindys. Kiekvienas atlikėjas labai lėtu tempu groja įvairias treles, kad būtų išlaikomas šis trapus garsinis potyris.
Kompozicija „Pratiksha“ sudaryta iš 8 padalų, kiekviena kurių vis ilgesnė už ankstesnę (trukmes lemiant nustatytai skaičių sekai) – šitaip perteikiama lūkesčio (pratiksha) būsena. Harmonija grindžiama trijų garsų darinio chromatinėmis transpozicijomis, kol galiausiai pasiekiama visa ragos gama. Šioje kompozicijoje man taip pat man buvo svarbu pritaikyti gamaka – ragos gamos garsų tarpusavio traukos ir jų ornamentavimo – dėsnius.“
LMIC inf.