#1 Žvilgsnis į Žibuoklės Martinaitytės muzikinį gyvenimą



Pirmojoje laidoje išgirsite Niujorke gyvenančios lietuvių kompozitorės Žibuoklės Martinaitytės kūrinius grožio tema, kurią ji vadina ir pagrindiniu principu, ir estetine garso kokybės priemone. Jos neseniai išleista orkestrinių kūrinių kompaktinė plokštelė „Saudade“  sulaukė kritikų pripažinimo ir recenzijų žurnaluose „The New York Times“, „Gramophone“, „BBC Music“ ir „Stereophile“. Už kūrybinius pasiekimus kompozitorė buvo apdovanota Guggenheimo stipendija ir yra prestižinės Vyriausybės meno ir kultūros premijos laureatė. 2021–2022 metų sezone Niujorko filharmonije Žibuoklė Martinaitytė pristatys savo kūrybą. Kompozitorė dalijasi savo muzikinio gyvenimo Niujorke ir Lietuvoje patirimi, žaviomis savo darbo metodų ir vidinio pasaulio akimirkomis.

Šiame epizode:
Tinklalaidės intro: Bronius Kutavičius „Anno cum tettigonia“ iš albumo „Lithuanian Music in Context II. Landscapes of Minimalism” (Lietuvos muzikos informacijos centras, 2011), „Silesian“ styginių kvartetas: Marek Moś (smuikas), Arkadiusz Kubica (smuikas), Łukasz Syrnicki (altas), Piotr Janosik (violončelė). Žibuoklės Martinaitytės kūriniai: „Ephemeral” iš albumo „In Search of Lost Beauty“ (Starkland, 2019), „FortVio“: Indrė Baikštytė (fortepijonas), Ingrida Rupaitė
Petrikienė (smuikas), Povilas Jacunskas (violončelė); „Horizons” iš albumo „Saudade” (Ondine, 2021), Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, dirigentė  Giedrė Šlekytė; „Blue“ iš albumo „In Search of Lost Beauty” (2019); „III. Darkness of Light” iš „Chiaroscuro Trilogy“ iš albumo „Saudade“ (2021), Gabrielius Alekna (fortepijonas), Lietuvos kamerinis orkestras, dirigentė  Giedrė Šlekytė; „Saudade” iš albumo „Saudade” (2021), Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, dirigentė  Giedrė Šlekytė; „Millefleur“ iš albumo „Saudade“ (2021).