Nardydami šiame pokalbyje tyrinėjame kalbos analizės sudėtingumą ir dizainą bei novatoriškus procesus, kurie būdingi neįprastai giliai mąstančiam žmogui. Kompozitorius Marius Baranauskas, pradėjęs nuo literatūros, savo muzikoje mėgina sieti abi sferas, versdamas žodžius į muzikinius garsus ir tembrus. Kompozitorius ypač domisi tembru, siekdamas šį muzikinės kalbos parametrą savo kūriniuose iškelti į pirmą planą. Nuo turtingai sudėtingo solinio Tam Tam instrumento iki pilno orkestro randame begalę galimybių įvaldyti tembro subtilybes.
Šiame epizode:
Tinklalaidės intro: Bronius Kutavičius „Anno cum tettigonia“ iš albumo „Lietuvos muzikos kontekstai II. Minimalizmo kraštovaizdžiai” (Lietuvos muzikos informacijos centras, 2011), „Silesian“ styginių kvartetas: Marek Moś (smuikas), Arkadiusz Kubica (smuikas), Łukasz Syrnicki (altas), Piotr Janosik (violončelė). Mariaus Baranausko kūriniai: „Kalbėjimas” iš albumo „Kalbėjimas” (Lietuvos muzikos informacijos centras, 2007), Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, dirigentas – Robertas Šervenikas; „I Boasted Among Men” iš „Trys vizijos pagal Tagorę” iš albumo „Zoom in 8: New Music from Lithuania” (Lietuvos muzikos informacijos centras, 2010), Latvijos radijo choras, dirigentas – James Wood; „Išlydyta mintis” iš albumo „Kalbėjimas” (Lietuvos muzikos informacijos centras, 2007), Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, dirigentas – Robertas Šervenikas; „II Sapnas” iš „Penki sapnai apie metalinį rūką” iš albumo „Kalbėjimas” (Lietuvos muzikos informacijos centras, 2007), Edita Bagdonaitė – sopranas; Malda (2007), Jonė Kaliūnaitė – altas, Šv. Kristoforo kamerinis orkestras, dirigentas – Donatas Katkus, Šv. Kotrynos bažnyčia, 2008; „Delta Cephei” iš albumo „Zoom in 12: New Art Music from Lithuania” (Lietuvos muzikos informacijos centras, 2018), Povilas Jacunskas (violončelė), Tomas Kulikauskas (tam-tam).