Andrius Maslekovas

Andrius Maslekovas savo muzikoje ir mokslinėje veikloje tiria skambesio kokybes, kryptingai gilindamasis į garso esmę ir ieškodamas savo skambesio. Jis kuria įvairių sudėčių akustinę muziką – nuo orkestrinių iki solo kompozicijų, yra parašęs keletą elektroakustinių kūrinių. Ypač kamerinėje muzikoje kompozitorius mėgsta eksperimentuoti su iš pažiūros neįprastomis sudėtimis, kurios atveria erdvę neištyrinėtiems skambesiams („Senua’os sapnas“ fleitai ir penkiems akordeonams, 2018; „Eskizas tekančiai saulei“ birbynei, arfai ir akordeonui, 2011). Gausiai naudodamas išplėstines technikas, Maslekovas audžia tankias orkestrines ir plonesnes kamerines sonorines drobes, išsiuvinėtas įvairiausio minkštumo ir spalvų dygsniais.

Paulina Nalivaikaitė

Naktinių drobių šešėliai

X
Naktinių drobių šešėliai

Paskutinių spindulių kaligrafijos

X
Paskutinių spindulių kaligrafijos

Senua'os sapnas

X
Senua'os sapnas

Biografija

Andriaus Maslekovo (g. 1985) veikla apima meno ir mokslo teritorijas. Kompozitorius 2016 m. apgynė tiriamąjį projektą „Struktūriniai ir ikistruktūriniai sonorinės muzikos komponavimo aspektai“ ir įgijo meno daktaro laipsnį. Kryptingas polinkis tyrinėti skambesio ypatybes ir atrasti savąjį natūraliai atsispindi jo kūryboje, kurios centrinis elementas yra būtent garso kokybės.

Andrius Maslekovas studijavo kompoziciją Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (LMTA) pas doc. Marių Baranauską ir doc. Ramintą Šerkšnytę bei Norvegijos muzikos akademijoje pas Henriką Hellsteniusą. 2016 m. Maslekovas baigė meno doktorantūros studijas LMTA (vad. doc. Raminta Šerkšnytė ir prof. dr. Rimantas Janeliauskas). Kompozitorius meistriškumą tobulino kursuose ir privačiose pamokose pas Johannesą-Marią Staudą, Yannį Kyriakidesą, Rytį Mažulį, Staffaną Mossenmarką, Ole Bucką, Ørjaną Matre’ą, Mārtiņšą Viļumsą, Adamą Melviną ir kt.

Autoriaus kūriniai yra pelnę įvertinimų tarptautiniuose ir vietiniuose konkursuose. „Saraswati Mantra“ (2008) mišriam chorui apdovanotas antrąja premija chorinių kūrinių konkurse „Vox Juventutis“. „Stingstančios miglos kerėjimai“ (2013) fleitai solo pelnė specialųjį prizą Lietuvos kompozitorių sąjungos rengtame kūrinių pučiamiesiems instrumentams konkurse. 2020 m. kompozitoriaus muzika buvo įvertinta dviejuose tarptautiniuose konkursuose: „Vandenys- atspindžiai-haiku“ (2020) nedideliam simfoniniam orkestrui pelnė trečiąją vietą konkurse „Future Symphony“, o kūrinys fortepijonui „Suskilusios tylos skeveldros“ (2018) laimėjo trečiąją vietą „She Lives Budapest Prize“.

Kompozitoriaus muzika skambėjo festivaliuose „Iš arti“, „Druskomanija“, „Vilniaus veidai“, „Vinterlyd“ (Norvegija), „Two Days and Two Nights of New Music“ (Ukraina) ir kt. Jo kamerinę muziką atlieka ryškiausi šiandienos lietuvių šiuolaikinės muzikos kolektyvai – ansamblis „Synaesthesis“, duetas „Twenty Fingers Duo“, trio „Claviola“, o didelių apimčių kūrinius – pagrindiniai nacionaliniai kolektyvai – Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, Šv. Kristoforo kamerinis orkestras, Vilniaus miesto savivaldybės choras „Jauna muzika“.

Andriaus Maslekovo kūryba eina lygiagrečiai su moksliniais tyrimais. Jis yra publikavęs straipsnių lietuvių ir anglų kalbomis žurnaluose „Principles of Music Composing“ (2014, 2015, 2018 m.) ir „Lietuvos muzikologija“ (2017). Kaip tyrėjas jis recenzuoja mokslinius straipsnius bei darbus ir organizuoja kasmetinę tarptautinę muzikos teorijos konferenciją „Muzikos komponavimo principai“.

Paulina Nalivaikaitė

Kūrinio pavadinimas/Kompozitorius/Instrumentuotė

Metai

Trukmė

Pavyzdžiai

Ištekliai

Kūrinio pavadinimas/

Metai/

Trukmė