Projekto pavadinimo prasmę autorius Vytautas Pliadis palieka atvirą interpretacijoms. Jo paties užsiminta apie Oranžinę Bestiją, Šiurkščiai Ryjančią Rytą, tačiau autorius nenori susaistyti fantazijos primygtinomis nuorodomis – kaip ir vaikystėje, kada iš kieme esančių dalykų galima susigalvoti bet kokį žaidimą, nesukant galvos dėl daiktų „tikrųjų“ paskirčių. Kažką panašaus galima įžvelgti ir „Obšrr“ muzikoje. Iš pradžių opšraus letenėlės palikdavo pėdsakus neofolk / synthpop / experimental stilistiniuose dirvonuose, tačiau dėl unikalaus požiūrio į garsą, kai kas nesusilaikė nepakrikštijęs to neopolka (be abejo, tai yra visiškai nutolęs nuo savo faktinės prasmės terminas, greičiau nurodantis būdą, o ne bruožus). Pastaruoju metu „Obšrr“ muzika įgyja kiek šiurkštesnių štrichų, mėgaujasi kampuotu (lyg smėlio dėžės kraštai) staccato. Įžvelgiamas netgi flirtas su techno muzika. Tačiau tai neturėtų žadinti vienpusio įspūdžio – simpatija klasikinės muzikos dermėms niekur nedingusi, o viršum garsovaizdžio pakibusi viską vienijanti estetika. Telieka pridurti, kad ir kokius atšiaurius kontūrus forma beįgytų, tolumoje visada regėti vaikystės pievoje spiginanti saulė.
Povilas Vaitkevičius
Obšrr - Buratino (iš Vilkduja / Obšrr MC Dabartis)
Antras Gelmės Ratas (iš Obšrr MC Patogi gelmė)
Grįžimas namo (iš Obšrr MC Nustebusiam nebūti)
Obšrr - Neužrašyta giesmė strazdelio (iš Rumunija / Obšrr / Vilkduja CD III)
„Obšrr“ muzika naktiniais drugiais kyla iš asmeninių patirties palėpių, balandžiais burkuojančių daugiaaukščių balkonų ir keistos šviesos užlietų vaikystės reminescencijų. Erdvę ir laiką užpildanti sapninga vasara, grįžimas į tuštumos pripildytus namus – tai kelios tų asociacijų, kurias „Obšrr“ galėtų sujudinti. Tačiau tai tėra viena iš daugelio galimybių. Lygiai taip čia galėtų laigyti gyvūnijos pasaulio atstovas opšrus ar bet koks kitas vaizdinys, iškylantis tariančiojo šį žodį galvoje.
Vytauto Pliadžio muzikinės kūrybos ištakos siekia ankstyvuosius dainuojamosios poezijos bandymus, tačiau šio žanro ribos buvo labai greitai perliptos, atsisukus į atviresnes erdves. Asmeniniai eksperimentai pagreitį įgavo autoriui pradėjus bendradarbiauti su grupe „Vilkduja“. Nenuostabu, jog panašaus požiūrio kūrėjai greitai rado bendrą kalbą ir sutarė dėl pirmojo fizinio leidinio, kuriame figūravo „Obšrr“ pavadinimas. Taip 2009 metais pasirodė kasetinis splitas „Dabartis“. Jo pavadinimas yra tiek paprastas, kiek ir ambicingas. Bendrų atradimų džiaugsmas primena, jog dabarties momentas yra vienas svarbiausių, nors ir sunkiai apčiuopiamų. Panašiu metu įvyko pirmieji „Obšrr“ pasirodymai scenoje – kelis kartus dalyvauta nebevykstančiame eksperimentinės / coldwave / gothic muzikos festivalyje „Kunigunda Lunaria“. Koncertuose buvo galima išvysti eksploatuojamą vaikystės karnavalo įvaizdį, tačiau toks vizualinis sprendimas netrukus užleido vietą nostalgiškoms videoprojekcijoms.
Leidybinė tyla buvo suvirpinta 2012-aisiais, pateikus solinį įrašą – 8 dainų kasetę „Patogi gelmė“. Šioje „Obšrr“ muzika nėrė į tirštesnius garsovaizdžius, bemaž nevaržomai leisdama pasireikšti šiurpinantiems tamsos šuorams. Leidinio tiražas tik 27 vienetai. Limituotą tiražą, viena vertus, lėmė sąmoningas idėjinis „autsaideriškumas“, kita vertus – nemažai rankų darbo reikalaujantis kiekvieno viršelio gamybos ofortu būdas. Įrašas patvirtino, jog „Obšrr“ muzika jau išlipo iš pavienių eksperimentų ir tapo vientisu, ganėtinai rūsčiu garsiniu pareiškimu. Todėl po to „Obšrr“ sudalyvavo daugelyje skirtingų koncertų: nuo klubinių renginių iki festivalio „Mėnuo Juodaragis“. Muzika krypo link „kietesnio“ ritmo ir griežtesnių garsinių frazių.
2014 metais Vytautas Pliadis pateikė antrą solinį įrašą – kasetę „Nustebusiam nebūti“; šįkart limituotą iki 28 vienetų (be minėtos laikmenos, interesantai muziką gali įsigyti jau ir skaitmeniniu formatu). Čia kai kur girdimas posūkis link synthpop sąskambių patraukė daugelio klausytojų dėmesį. Tų pačių 2014-ųjų rudenį leidykla „Terror“ pristatė trijų dalių split CD. Be aptariamo projekto, jame dalyvavo „kaimietiškos gotikos“ atstovai „Rumunija“ bei „Vilkduja“. Po pastarojo leidinio „Obšrr“ koncertų dažnis padidėjo. Juose galima išgirsti aukščiau aprašytą flirtą su naujesnėmis muzikinėmis formomis, tokiomis kaip techno bei electro. 2014-2015 metų sandūroje įvyko keturių koncertų minituras Vokietijoje, kartu su „Oorchach“, „Skeldos“ bei Daina Dieva. Pastaruoju metu „Obšrr“ toliau tęsia sporadiškus pasirodymus ir uždarose, ir atvirose erdvėse.
Povilas Vaitkevičius