Gramatinis refleksas nevalingai traukia uždėti taškelį ant žodžio „Tiese“ paskutinės raidės, tačiau dueto pavadinimas rašomas būtent taip. Jo žodis greičiausiai susijęs su konkrečia geometrine sąvoka, tačiau tokia sąsaja „paerzinama“, atsisakant taisyklingo tarimo. Šis principas girdėtinas ir „Tieses“ muzikoje. Iš asmeninių kūrybinių projektų žinomi autoriai Antanas Dombrovskij ir Vilius Šiaulys drąsiai naudojasi žaidybiniu procesu, tveriamiems garsams suteikdami ironišką atspalvį. Juk girdint sąvoką „tiesė“, jos semiotika tikriausiai keltų besitęsiančių, monolitiškesnių sąskambių asociacijas ir tame yra dalis tiesos (sic!), tačiau ir pastaroji čia patiria daugybę virsmų. Vienalyčiai abrazyvaus garso masyvai (priskirtini noise kategorijai) vienur perkertami glitch stilistikos konvulsijų, kitur atskleidžiami tirpstančia drone / ambient mase; defragmentuoti neatpažįstamos dainos semplai subyra į bemaž cut-up charakterio atplaišas, o šių procesų svertus judina improvizacija. Tačiau tuo pat metu juntama ir atidi visų virsmų priežiūra, nuosaiki kontrolė. Toks derinys klausytojui suteikia nuotykingą garsinį potyrį, kuriame solidus charakteris proporcingai dera su šelmišku gaivalo mirksniu.
Povilas Vaitkevičius
Kitas Pokalbis (iš MC Ant Širdies)
Žingsnis (iš MC Ant Širdies)
Džiaugsmas Ateina (iš MC Ant Širdies)
Antano Dombrovskij ir Viliaus Šiaulio garsinių bendračių bruožai pradėjo ryškėti 2009-aisiais. Pirmaisiais metais duetas koncentravosi į gyvus pasirodymus. Pastarieji, sulaukdami teigiamų atsiliepimų, stimuliavo grupės kūrybinį vystymąsi. Debiutiniu koncertu galima laikyti 2009 metais „Agharta“ susivienijimo surengtą eklektišką vyksmą „Kliedesiai“. Pamaloninę klausovus netikėtu įspūdžiu, „Tiese“ toliau reiškėsi koncertinėje veikloje, dalyvaudami Armanto Gečiausko įkurto muzikinio klubo „Insait“ atidaryme Kaune 2010-asiais, taip pat „Summer Noise Vilnius“ bei „Vilnius Noise Week“ minifestivaliuose sostinėje ir ŠMC patalpose vykstančiuose „Level B“ renginiuose.
Pirmuosiuose grupės pasirodymuose gan akivaizdžiai juntami kiekvieno autoriaus asmeniniai kūrybos bruožai – masyvesnės Šiaulio struktūros, besikooperuojančios su Dombrovskij circuit-bending būdu generuojamų garsų pasažais. Pastaroji sąvoka apibrėžia tikslingą elektroninių instrumentų perdarymą tokiu būdu, kad šių skleidžiami garsai kiltų iš „technologinės klaidos“. Dombrovskij neretai naudojasi tokia galimybe ir solinėje kūryboje, akcentuodamas, jog „neteisinga“ jungtis gali sukurti netikėtus garsinius atradimus. Tai justi ir „Tieses“ muzikoje, kurioje, be esamos struktūros, visada paliekama vietos netikėtumui bei improvizacijai.
Kurį laiką vadintinas „koncertiniu“ projektu, 2013 metais duetas paneigė pastarąjį faktą, pateikdamas debiutinį įrašą. Šį, pavadintą „Ant širdies“, kasetiniu pavidalu išleido vietinė leidykla „Terror“. Albumas talpina 6 kūrinius ir jame galima girdėti visus anksčiau minėtus „Tieses“ garsinius bruožus, tiesa, panardintus į kiek klampesnį skambesį.
Po to gyvi dueto „Tiese“ pasirodymai įvyko Vilniuje, „Speigo“ festivalyje ir dar keliuose tų pačių asmenų organizuotuose vyksmuose, kurių minėtinas koncertas Kaune, kavinėje „Kultūra!“. Pastaruoju metu klausantis „Tieses“ girdimas dviejų asmeninių garso estetikų susiliejimas į bendrą – galutinis rezultatas tampa specifiniu projekto skambesiu. Šis plėtojasi kiek aštresnio link, retkarčiais nebijant išryškinti ritminių elementų. Tačiau net ir staigesni garsiniai posūkiai visada paklūsta kontrolei.
Povilas Vaitkevičius