Luko Devitos muzika siekia tų pačių beribių erdvių, kuriomis autorius domisi ir savo tekstuose. Čia iš 6–7-ojo deš. atplūsta šilti hipiškos pasaulėžiūros gūsiai, gitaros stygomis suskamba folk / blues akordai ir žaižaruojančiomis spalvomis skleidžiasi psichodelinė estetika, plazdanti visuose Luko Devitos kuriamuose garsuose. Anapus šių – nuolatinė dvasinių patirčių, kosminių paslapčių bei transcendentinės kelionės nuojauta. Kūrėjas nenuspėjamu dažniu dalyvauja kamerinio tipo renginiuose, pastaruoju metu linkdamas link intymesnių pasirodymų. Juose vyrauja senojo blues / acid rock ar psych folk bruožų gitarinė muzika, nuspalvinta efemerišku vokalu bei papildoma atmosferiškų garsų. Lukas Devita vadintinas vienu iš nedaugelio, o galbūt ir vieninteliu psichodelinės muzikos kūrėjų Lietuvoje. Nors garsynas savo formomis gali būti gana skirtingas, tačiau Luko Devitos kūrybą vienija savotiškas plauksmo, tėkmės pojūtis. Nebus sumeluota teigiant, jog kūriniuose kartkartėmis išnyra ir ambient / space music estetika. Pats autorius, nors ir neneigia visų aukščiau suminėtų stilistinių apibrėžimų, savo pagrindiniu siekiu muzikoje laiko šios sugebėjimą „nešti klausytoją virš vandenyno“.
Povilas Vaitkevičius
Lukas Devita - Space Duty
Lukas Devita - Love Glider / Styled By Gods
Lukas Devita - Mars Memory / Crystal Tunnels
Lukas Devita - Everyone Is A Child (V-2 Mix)
Luko Devitos (tikrasis vardas – Vytautas Vilimas) muzikavimo ištakos sietinos su grupe „Dinda polimantika“. Šios veikla, remiantis įvairiais šaltiniais, pradėta 1985–1988 metais. Iki 1992-ųjų egzistavusi „Dinda polimantika“ pirmoji Lietuvoje save įvardijo psichodelinį roką grojančia grupe. Įrašų ji neišleido, tačiau internete galima aptikti pavienių jos kūrinių. Be minėtosios psichodelikos, grupė buvo stipriai paveikta ir bliuzo muzikos elementų. Šiai išsiskirsčius, Lukas Devita užsiėmė soline veikla, kurios aktyvumo kreivė pradėjo kilti į viršų nuo 1998-ųjų, įvykus pirmajam pasirodymui Vytauto Didžiojo universitete Kaune, eksperimentinės muzikos vakarų kontekste (pastarojo iniciatorius – aktyvus eksperimentinės muzikos propaguotojas Raimundas Eimontas).
Devita dalyvauja įvairiuose renginiuose ir atskirai, ir su kitais atlikėjais. Skirtingu metu grota su Donatu „Smolnu“ Jasaičiu (gitara, grupės „Endiche Vis.Sat“ narys), Pauliumi Volkovu (gitara, grupės „Magic Mushrooms“ narys), Pavelu Žemoitinu (perkusija, grupės „Avenue Acoustic“ narys), Ingra Miler (fleita, grupės „Frekenbok“ narė), Simu Butkevičiumi (fleita, Alinos Orlovos grupės narys). Minėtina ir improvizacinio pobūdžio jam-sesijos avangardinės muzikos festivalyje „Didelis Pasaulis!“ Kaune.
Be muzikinės veiklos, Lukas Devita aktyviai reiškiasi publicistikos sferoje. Spaudoje skelbiamų jo straipsnių tematika balansuoja nuo muzikos/kultūros istorijos (pavyzdžiui, Lietuvos punk muzikos ištakų) iki antgamtinių / paranormalių reiškinių. Minėtini ir mokslinės fantastikos žanro prozos kūriniai – 1997-aisiais Luko Devitos apsakymas „Iki ir po sapno“ pateko tarp geriausių lietuviškos fantastikos apsakymų. Autoriaus domesio aibės randa atgarsį ir muzikoje. Jos „tematika” švytuoja nuo ufologijos, anomalių patirčių interpretacijų iki dvasinių praktikų patyrimo, filosofinio pasaulio vertinimo. Stilistiniai bruožai čia pasklinda po skirtingus ruožus: nuo dainuojamosios poezijos iki akustinio avangardo, tačiau garse visada išlieka bendras vardiklis, kurį apibūdinti galima kaip erdvinį-atmosferinį.
Po virtinės gyvų pasirodymų pagaliau pribręsta laikas ir pilnam įrašui „Astralia“. „Laviltės“ kavinėje Vytauto Didžiojo Universitete 1998-asiais įamžinti kūriniai 2006 metais permiksuojami, sutvarkomi ir pateikiami pasauliui CD-R pavidalu. Įrašą išleidžia mažai žinoma „Dream Records“, – tikėtina, paties autoriaus „leidykla“. Ši muzika vadintina psichodeline-eksperimentine: čia dominuoja plaukiantys sintezatoriniai pasažai, meditatyvi nuotaika, kiek ambientiniai garsovaizdžiai. Audioestetika siejasi su 70-ųjų metų „kosmine“ muzika, juntami kraut charakterio sąskambiai (prie įrašo tvarkymo yra prisidėjęs jau minėtasis Raimundas Eimontas).
Po metų, 2007-aisiais, tokiu pat būdu išleidžiamas antrasis Luko Devitos albumas „Library Tapes“. Pavadinimas – tarsi nuoroda į ilgametį autoriaus darbą Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje. Šis savo stilistika galėtų priminti aukščiau minėtą „Astralia“, tačiau garsynas čia – kiek rupesnis, lo-fi / psych atspalvių. Pagrindinė to priežastis – savitas instrumentas, naudotas įrašams. Visi „Library Tapes“ kūriniai įrašyti senu tarybiniu sintezatoriumi „Polivoks“, kurio specifinis skambesys verčia taikyti „kriptomuzikos“ epitetą. 2008 metais, pernelyg nenutolstant nuo pagrindinių inspiracijų, įrašyti ir „Space Duty“ albumo kūriniai, kuriuose ryškiai akcentuojama kosminė tematika, naudojami NASA skrydžių centro užfiksuoti Saulės sistemos kūnų signalai.
Muzikinė veikla toliau plėtojama kartu su literatūrine-publicistine, kuri išsiskiria straipsnių gausa ir išleidžiamomis knygomis: 2012 metais leidykla „Mintis“ išleido „Garso gėles“. Kaip apibūdina pats autorius, tai – „hipiškos muzikos ir laisvų meno studijų kaleidoskopas“. Citata iš leidyklos paskelbto teksto: „Knygoje pristatoma ankstyvoji Amerikos ir Britanijos psichodelinė roko muzika, hipių sąjūdis, taip pat jų atspindžiai tolesnėje kultūros raidoje“.
Susikaupimas ties kultūrologiniais tyrinėjimais muzikavimui netrukdo. To įrodymas – 2013 metais „Agharta tapes“ leidyklos (įkurtos daugialypio „keistos“ muzikos aktyvisto Armanto Gečiausko) išleidžiama audiokasetė, split’as su norvegų brolių duetu „Sleepyard“. Šiame įraše Devitos dalis – kiek retrospektyvi, liudijanti įvairias projekto tyrinėtas garsines formas. Minėtina, jog „Sleepyard“ įkūrėjas Oliveris Kersbergenas remiksavo ir kūrybiškai pratęsė dalį „Library Tapes“ įrašų savo albume „Wall of Confusion“ (kurio kiek sutrumpinta versija ir pateko į split kasetę).
2008 metais pasirodęs Devitos albumas „Space Duty“ kiek skirtingais kūriniais ir kitu apipavidalinimu vėl perleidžiamas 2015-aisiais savilaidos būdu CD-R formatu ir patalpinamas į „Spotify“ profilį. Podraug autorius ir toliau nuolat dalyvauja įvairiuose renginiuose, vykstančiuose ir uždarose, ir atvirose erdvėse.
Lukas Devita išleido autorinę knygą apie roko muziką bei kūrybiškumą Garso gėlės: Hipiškos muzikos ir laisvų meno studijų kaleidoskopas (Mintis, 2012 m.). Taip pat, sudarė pirmąjį tokio pobūdžio katalogą Lietuvos populiarioji muzika, džiazas ir rokas firmos „Melodija" plokštelėse 1962-1992 (Mintis, 2013). Taip pat buvo knygos Lietuvos rokas: ištakos ir raida (Mintis, 2011) bendraautorius.
2017 m. pabaigoje Devita atgaivino „Intuityvios muzikos studiją“ Muzikavimo erdvėje (LNB), ir su apsilankiusiu ten atlikėju Avidja subūrė ambientinės muzikos projektą „avidja/devita“.
Nuo 2018 m. spalio mėn., pakviestas į LRT „Klasikos“ programą, Lukas Devita veda autorinę laidą „Garso gėlės“, skirtą tiek muzikos pristatymui, tiek pokalbiams (tikslingai parenkant muziką) įvairiausiomis temomis.
Povilas Vaitkevičius
+37060000588
starseedbox@gmail.com