Jievaras Jasinskis (g. 1989), kartu su Skirmantu Sasnausku, pelnytai galėtų būti tituluojamas žymiausiu Lietuvos džiazo scenos trombonininku. Dar būdamas moksleivis jis pradėjo groti funk/acid jazz kolektyve „Bekešo Vilkai“. Gabus muzikantas netrukus ėmė groti daugelyje aktualiausių šalies scenos kolektyvų. Nepaisant ilgų metų praleistų su klasikine muzika, J. Jasinskis sėkmingai įsiliejo į džiazo sceną, subūrė ne vieną puikų kolektyvą, dalyvavo aibėje įrašų bei tapo vienu ryškiausių šio žanro vardų, pasižyminčiu aiškiu polinkiu į fusion krypties muziką bei meistriškomis kompozicijomis didelės apimties kolektyvams. Kolosalų įdirbį J. Jasinskis demonstruoja kaip aranžuotojas. Jo aranžuotų kūrinių kiekis matuojamas nebe šimtais, bet tūkstančiais. Už Ten Walls, Andriaus Mamontovo, Lino Adomaičio ir daugelio kitų muzikantų pasirodymų su orkestrais slypi ne kas kitas, bet talentingoji Jievaro ranka. J. Jasinskio istorija – tai pasakojimas apie tai kaip scenos sraigtelis tampa tikrų tikriausiu sraigtu, bet kurio šalies muzikinis mechanizmas imtų strigti.
Vitalijus Gailius
Jievaras Jasinskis (g. 1989) – trombonininkas, aranžuotojas ir kompozitorius. Natų pasaulio paslapčių jis pradėjo mokytis Balio Dvariono muzikos mokykloje. 2008-2012 m. studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, trombono specialybėje. Vėliau keleriems metams nuo studijų atsitraukė, tačiau 2018 metais sugrįžo į LMTA ir pratęsė mokslus kompozicijos magistro studijų programoje.
Tramplynu į muzikos pasaulį Jievarui tapo dar penktoje klasėje kartu su bičiuliais suburta grupė „Bekešo Vilkai“. Dešimtmetį gyvavęs funk/acid jazz kolektyvas neišleido nė vieno albumo, tačiau spėjo pelnyti vietinės publikos prielankumą bei tapti ryškiu šalies muzikinio gyvenimo reiškiniu. Būtent Jievaras buvo pagrindinis „Bekešo Vilkų“ muzikos autorius.
Talentingas tromboninkas netruko patraukti ir kitų kolektyvų dėmesį. J. Jasinskis per savo karjerą yra grojęs grupėje „Inculto“, su kuria 2010 m. pasirodė „Eurovizijos“ konkurse, taip pat muzikavo „Saulės klioše“, „Skamp“, „G&G Sindikate“ bei kituose aktualiausiuose šalies kolektyvuose. Iki šiol Jievarą, apsiginklavusi trombonu, galima išvysti talkinant daugeliui Lietuvos muzikos grupių.
Nors J. Jasinskis yra gimęs Vilniuje, tačiau jo kūrybiniame kelyje svarbų vaidmenį suvaidino Kėdainiai. 2014 m. šiame mieste vykstančiame festivalyje „Broma Jazz“ Jievaras debiutavo su savo grupe „Reinless“. Tarp funk, soul, džiazo ir roko strikinėjantis kolektyvas tarsi viesulas įsiveržė į Lietuvos džiazo sceną ir spėjo išleisti net du ypač palankiai sutiktus albumus „Sus Signal“ (2017) ir „434” (2020). Būtent su „Reinless“ atsiradimu siejamas Jievaro kaip džiazo kolektyvų lyderio iškilimas.
Sąsajos su Kėdainiais ties tuo nesibaigia. Vėlesniais metais „Broma Jazz“ festivalyje J. Jasinskis taip pat debiutavo su bigbendu „Lithuanian JJazz Ensemble“ bei klasikinės, džiazo ir pop kryptis sujungusiu monumentaliu projektu „Greener Grass“. Tam tikra prasme Kėdainiai atskleidė Jievarą kaip didelės apimties kolektyvams kurianti bei gerokai už tradicinio džiazo skambesio ribų nevengianti ištrūkti kompozitorių. Ir turbūt neatsitiktinai 2018 m. šis talentingas muzikantas bei kompozitorius tapo Kauno bigbendo vyriausiuoju dirigentu ir meno vadovu.
Džiazuojantis trombonininkas pamažu tampa žinomas ir už Lietuvos ribų. 2018 metais Jievaras dalyvavo tarptautiniame projekte – „Euroradio Jazz Orchestra“. Jame atliko solines improvizacijas ir pirmojo trombono partijas, o 2020 m. buvo pakviestas prisidėti prie vieno žinomiausių Baltijos šalių bigbendo „Latvian Radio Big Band” plokštelės „Identities” įrašų sesijos.
Įspūdingą įdirbį Jievaras demonstruoja aranžavimo srityje. Jis yra prisilietęs prie daugybės kitų muzikantų darbų ir privertęs juos skambėti taip, jog šiurpuliukai oda imtų lakstyti. Įvairiems orkestrams ir grupėms J. Jasinskis aranžavo bei orkestravo daugiau nei 1500 dainų, tarp jų pilnos koncertinės programos su Andriumi Mamontovu, Ten Walls, Linu Adomaičiu, Ieva Narkute, Lilu ir Innomine, „G&G Sindikatu“ ir kt. Taip pat Jievaras aranžavo du Kipro Mašanausko miuziklus („Barbora Radvilaitė” ir „Mindaugas Karalius”), Merūno Vitulskio albumą „Muzika Lietuvai” bei galybę kūrinių įvairiems muzikiniams televizijos projektams.
Kaip kompozitorius Jievaras reiškiasi ne tik savo paties suburtuose kolektyvuose, bet ir kur kas platesniuose kontekstuose. 2016 m.jis sukūrė muziką po audiovizualinio projekto „Istorinis kadras" vėliava rodytam nebyliajam filmui „Barbora Radvilaitė“ (rež. Josef Lejtes). Taip pat yra parašęs muzikinę dramą Karalienės mirtis (2016, su Dorotėja Būdaite), muzikinę pasaką Džiazolendas (2018, atliko Kauno bigbendas ir aktorius Andrius Žiurauskas), penkių dalių kūrinį kameriniam orkestrui „Dedikacija Česlovui Milošui“ (2018), kompoziciją trombonui ir fortepijonui „No One’s Suit“ (2018, šis kūrinys buvo privalomas tarptautiniame Juozo Pakalnio atlikėjų pučiamaisiais ir mušamaisiais instrumentais konkurse) bei buvo vienas iš sakralinio ciklo „Džiazo mišios“ bendraautorių (2018). 2020 m. J. Jasinskio kūrinys simfoniniam orkestrui „Change“ pelnė 2-ą vietą ir specialų geriausios lietuviškos kompozicijos prizą tarptautiniame konkurse „Future Symphony”. 2022 m. J. Jasinskis apdovanotas festivalio „Vilnius Jazz“ prizu už nuopelnus Lietuvos džiazui.
Viename interviu, Jievaras yra prasitaręs, jog turėdamas laisvo laiko norėtų pasimatuoti prodiuserio kėdę. Tačiau kol kas visus resursus pasiglemžia trombonas, komponavimas ir aranžavimas, todėl prodiusavimas lieka tūnoti nuošalyje. Nepaisant to, lakia vaizduote alsuojančioje Jievaro galvoje gimstančios idėjos neabejotinai ir toliau stipriai drebins nusistovėjusias džiazo kalbos tradicijas.
Vitalijus Gailius