Rita Mačiliūnaitė

Tikrovėje neegzistuojančios gamtinės idilės įvaizdį sukeliančioje Ritos Mačiliūnaitės muzikoje, pasak autorės, siekiama „trapumo ir skaidrumo“, čia norima susekti garsų pėdsakus ir nužymėti šešėlių kontūrus. „Iš nuojautos“ gimusius kūrinius autorė dažnai komponuoja iš styginių virpesių ir šiugždesių, ornitologinių (egzotinių) medinių pučiamųjų pasažų, onomatopėjiškų elektroninių garsų. Kaip ir daugelio jos kartos kompozitorių, jos operų siužetai yra abstraktūs ir konceptualūs, išreiškiantys tam tikrą idėją (ar jų kompleksą), o ne konkrečią gyvenimišką situaciją.

Asta Pakarklytė

NOA. Naujosios operos akcija - Rita Mačiliūnaitė. Nebūti ar nebūti

X
NOA. Naujosios operos akcija - Rita Mačiliūnaitė. Nebūti ar nebūti

Ledas. Liepsna. Jazminai

X
Ledas. Liepsna. Jazminai

Hashi

X
Hashi

Biografija

Rita Mačiliūnaitė (g.1985) mokėsi kompozicijos bei solinio dainavimo (mecosopranas). 2010 m. ji baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademiją, prof. Osvaldo Balakausko kompozicijos klasę. Taip pat studijavo Karališkoje Hagos akademijoje, stažavosi Latvijoje, Lenkijoje, Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje, Olandijoje. 2008 m. kompozitorė gavo Britten-Pears Young Artist Programme (Didžioji Britanija) kūrybinę rezidenciją.

Kompozitorės muzika skambėjo įvairiuose Lietuvos bei užsienio festivaliuose. 2007 m. gavo premiją už geriausią pasaulietinį kūrinį chorui konkurse „Vox Juventutis“, o 2008 m. jos opera „Dviskaita“ buvo apdovanota Lietuvos kompozitorių sąjungos rengiamuose Metų kūrinių rinkimuose. Ji aktyviai reiškiasi šiuolaikinio meno propagavime, organizuoja įvairius renginius, performansus. 2006 m. drauge su kompozitore Rūta Vitkauskaite įkūrė šiuolaikinės muzikos post-comedy stiliaus duetą „R&R Electronics“. Kelerius metus nuo 2007 m. drauge su kitais menininkais (kompozitoriais, atlikėjais) koncertavo tarpdisciplininio meno kolektyve „Muzika yra labai svarbi“, kaip vokalistė priklausė „Subtilusis trio“ bei vokalinio ansamblio „Balsai“ kolektyvams.

Nuo 2014 m. kompozitorė dirba Muzikinės dalies vedėja Vilniaus Senajame teatre, tad neatsitiktinai jos muzika teatrui yra įvertinama ir apdovanojimais: 2014 m. už muziką spektakliams „59‘Online“, „W(o)men“, „Eugenijus Oneginas“, 2015 m. – už spektaklį „Smėlio žmogus“, 2017 m. už muziką spektakliams „Septyni fariziejaus Sauliaus penktadieniai“ ir „Kodas: HAMLET“ pelnė „Auksinius scenos kryžius“. 

Tikrovėje neegzistuojančios gamtinės idilės įvaizdį sukeliančioje Ritos Mačiliūnaitės muzikoje, pasak autorės, siekiama „trapumo ir skaidrumo“, čia norima susekti garsų pėdsakus ir nužymėti šešėlių kontūrus. „Iš nuojautos“ gimusius kūrinius autorė dažnai komponuoja iš styginių virpesių ir šiugždesių, ornitologinių (egzotinių) medinių pučiamųjų pasažų, onomatopėjiškų elektroninių garsų. Kaip ir daugelio jos kartos kompozitorių, jos operų siužetai yra abstraktūs ir konceptualūs, išreiškiantys tam tikrą idėją (ar jų kompleksą), o ne konkrečią gyvenimišką situaciją.